instellen emailaccount - Outlook 2016

categorie handleidingen e-mail

Wanneer je een e-mailaccount hebt toegevoegd via ons klantsysteem, dan kan je deze ook toevoegen in Outlook 2016. Hoe dat precies in z'n werk gaat lees je hieronder.

1) Start Outlook en voeg een nieuw account toe. Klik op Volgende.

 

2) Outlook gaat je nu vragen of je een verbinding wilt maken met een emailaccount. Selecteer ja en druk op Volgende.

 

3) Hierna gaat Outlook vragen of je handmatig een E-mailaccount wilt toevoegen of automatisch. Kies voor Handmatige instellingen of extra servertypen. Kies dan weer voor Volgende.


4) Selecteer voor POP of IMAP en kies voor Volgende.

 

5) Bij deze stap gaan we de gegevens van de email en server opgeven. Hier ga je de gegevens invullen van het e-mailaccount zoals je deze hebt aangemaakt in het klantsysteem. Kies voor accounttype IMAP en laat SPA uitgevinkt. 


Klik op More Settings voor het volgende scherm en selecteer 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist'. Bij geavanceerd kan je kiezen voor uitgaande poort 26 mocht je problemen hebben met uitsturen via de standaard poort.


 

Controleer of alle gegevens kloppen en kies voor Volgende.

 

6) Hierna krijg je nogmaals een melding van gebruikersnaam en wachtwoord. Controleer deze gegevens. Je kan hier ook kiezen om je wachtwoord te onthouden. Als u dit gedaan heeft drukt u op OK.

 

7) Wanneer je het volgende venster ziet dan gaat Outlook testen of alle instellingen in orde zijn.

 

8) Dit is de laatste stap. Je emailaccount is nu klaar voor gebruik en je kunt aan de slag. Druk op Voltooien.

 

Noot: Mochten er toch nog problemen zijn bij het synchroniseren van je Outlook account met onze IMAP server(s). Dan zie ook onze support artikel over je hoofdmap wijzigen.

zoeken

Deze website maakt gebruik van cookies. Er worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen. Klik hier voor meer informatie. melding sluiten


inloggen als klant van Superior
×

nieuw wachtwoord

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen voor ons klantsysteem. Vul hieronder je debiteurnummer of e-mailadres in en vervolgens krijg je via e-mail de mogelijkheid om je wachtwoord te resetten.

×