Kennisbank

Instellen van je e-mail in Windows 10 Mail

Deze handleiding is voor het instellen van je e-mail account in Windows 10 Mail. Het e-mail programma welke standaard wordt meegeleverd bij Windows 10.

Mocht je nog geen e-mail hebben ingesteld, dan ga gelijk door naar stap van ‘Add account’. Mocht je al bijvoorbeeld een @live account hebben ingesteld, dan doe het volgende:

E-mailaccount toevoegen

Wanneer Windows 10 Mail geopend is, klik op het volgende icoon om de instellingen te beheren:

Vervolgens klik op beheren accounts/manage accounts:

Klik dan op Add account:

Je ziet dan het volgende scherm waarbij je moet kiezen voor ‘Advanced setup’:

Daarna krijg je het volgende scherm en dan kies je voor ‘Internet email’:

Nu kunnen we het daadwerkelijke e-mail account gaan instellen.

  • account name: geef een naam op zodat je weet om welk account het gaat
  • your name: hier kan je invullen wat je ontvangers gaan zien
  • incoming e-mail server: inkomende.email
  • account type: IMAP4
  • email address: je e-mailadres
  • user name: je e-mailadres
  • wachtwoord: het wachtwoord wat je hebt ingegeven bij het aanmaken van e-mailaccount
  • outgoing (SMTP) email server: uitgaande.email

Je e-mailaccount is nu ingesteld.